S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

Dovolenka s deťmi /IC santai family resort Belek

28.08.2019

Kam na dovolenku s deťmi? Kde nám bude najlepšie? To boli naše januárové otázky, keďže sme dovolenku chceli mať vyriešenú už začiatkom roka.

Taktiež sme sa museli zladiť so starými rodičmi a pracovnými povinnosťami nášho tatíka. Najprv som si vybrala Cyprus (obidvaja sme sa zhodli, že to bude Európa), ale neskôr som svoje rozhodnutie po komunikácii s cestovnou agentúrou a našimi požiadavkami zmenila na Turecko. Dôležité boli pre nás časové odlety, vybavenie hotela pre deti, krátky transfer z letiska a nejaký ten all inclusive.

Najviac som sa pri deťoch obávala letu. Bol to ich prvý. Na internete je plno desivých príbehov o preplakaných a prekričaných letoch, no musím povedať, že náš bol úplne v pohode. Leteli sme neskoro z Bratislavy  o 22.55 hod. Chlapci boli na letisku všetkým zaujatí a vôbec im nevadilo, že už mali dávno spať. Navyše s nami šli aj babka s dedom, tak o to viac boli celý bez seba. Tých mojich dedinských chalanov zaujal ujo s čistiacim strojom v hale, váženie kufrov na checkine, videli odlietať lietadlá a plno svetelných tabúľ. Filip už písmená ovláda tak sa na všetko vypytoval a Jurko mal "nový" kočiar ako zábavku. Ten som veľmi dlho zvažovala či budeme brať, pretože chalani z rezortu nevyšli po celý čas. Chlapcov zaujímalo vnútro lietadla a žiaden vreskot či plač pri štarte sa nekonal. Jurko potom prespal celý let. Filip odkvecol až v autobuse keď sme sa presúvali z letiska Antalya do Beleku. V Turecku nás čakala delegátka, ktorá nám dala inštrukcie a nasmerovala nás na autobus. Na batožinu sme čakali tiež veľmi krátko, čo sa o letisku v Bratislave nedá zďaleka povedať. Transfer do hotela bol avizovaný cca 50 min no trval tak necelú polhodinku, čo nás príjemné prekvapilo. Potom sme do golfáča naložili 20 kilové 4,5 ročné spiace dieťa  a šli na recepciu pre kľúče. Inak izbu Vám vymenia ak ste nespokojní bez poplatku. Jurko zase odkedy sme pristáli všetko sledoval a nespal už. V Turecku po pristátí boli 2 hodiny ráno, je tam +1 hodina. Mali sme letieť 2,5 hodiny a prišli sme o polhodinu skôr. No proste paráda ;)

Ráno sme chlapcov o 9 hod budili , lebo vďaka temným závesom neviem koľko dní by prespali. My rodičia sme už aj tak boli nedočkaví a zvedaví na všetko tam vonku.

Najprv sme zamierili na raňajky a tu sa začalo naše prekvapenie. Najprv reštaurácia pre deti. Strava robená na pare a diétne jedlá. K dispozícii bola mikrovlnka, ručný mixér, dojčenské mlieko tuším Beba, plno keksíkov, tyčiniek, ovocia celý deň, mlieko 2 druhy, džúsy, príkrmy vo fľašiach, podbradníky, vlhčené obrúsky, jedálenské stoličky a aj detský nábytok. Táto detská reštaurácia bola vždy otvorená skôr ako dospelácka, aby sa aj rodičia v kľude najedli ;). Neviem kde mám začať písať čo bolo všetko na raňajkách, pretože ani ja som za celé tie dni nestihla ochutnať alebo aspoň pozrieť všetko.

Bolo však všetkého dostatok a vždy čisto. Stôl so syrmi, zeleninou, šunkou, veľký výber pečiva, vždy miestne špeciality, teplý bufet, čerstvé ovocné šťavy, vajíčka na x spôsobov, džemy, ovocie, mliečne výrobky, káva, čaj a vonku gril. Pitie Vám priniesli čašníci podľa výberu k stolu. Raňajky boli do 10.00 a neskoré raňajky do 11.00.

Vonku bola zase otvorená kaviarnička so zakúskami, slaným pečivom a kávou. Bar pri bazéne a zmrzlina s nanukmi po celý deň. Túto časť mal Filipko najradšej a obzvlášť sa na ňu tešil.

Taktiež vo vonkajšej časti bol foodcourt otvorený od 12-17 hod. Sem sme veľmi ani nechodili, keďže sme mali dostatok jedla v hlavnej reštaurácii. Tam sme našli burek, pizzu, cestoviny, rôzne šaláty a ovocie, hranolky a vysmážané jedla. Každý deň boli samozrejmosťou aj ich miestne špeciality. K obedu sme mohli ísť od 12.30 do 14.30. Na výber boli rôzne predjedlá, polievky, cestoviny, studená kuchyňa, diétne jedlá nedochucované, vždy nejaká svetová kuchyňa, ryby, vonku na grile na terase zelenina, pečené mäsá, ovocie a dezerty. Bolo tam toho naozaj veľa a každý deň niečo iné.

Večera vyzerá dosť podobne čo sa týka výberu. Pestrosť a rôznorodosť nemôžem vytknúť ani v jeden deň. Večera začínala od 19.00 a medzitým pri bazéne sa podávali o 16.00 špeciality ako cestoviny, sushi, zapekané jedlá a o 17.00 zase studená kuchyňa (zelenina, pečivo). Manžel mi spomenul, že je ešte večerný bufet od 23.00 do 1.00 ak by som bola hladná niekedy. Tam sme ozaj neboli ani raz. Gastronomický zážitok pre žalúdok.

Ďalším plusom bol celodenný program.
V tomto hotely sa nemáte čas nudiť. Celý deň je tu program pre športovcov aj nešportovcov, aktivity pre deti, bohatý večerný program najprv pre najmenších a potom aj pre dospelých. Spomeniem Vám aj aktivity pri bazéne a záhrade čo som postrehla napr. učenie hry na hudobné nástroje, brušné tance, jazda na býkovi (rodeo), maľovanie farbami na živé sochy, bublinková šou atď. S deťmi sme stihli uja výskumníka (majster N), predstavenie Transylvania, bublinkovú šou, cirkusové vystúpenie a iné.

Okrem toho bol tu aj detský klub pre každú vekovú kategóriu od 0 do 18 rokov otvorený denne, čisto udržiavaný a našli sme aj slovensky hovoriacu detskú animátorku. Inak sa tu asi najčastejšie dorozumiete po rusky, potom anglicky a nemecky samozrejme.

Ešte Vám chcem spomenúť bazény. Je tu príjemná voda. Ráno síce chladnejšia, ale ako stúpa vonkajšia teplota aj voda sa ohrieva. Nášho deda sme hľadali buď v mori alebo na tobogánoch. Tie nájdete v aquaparku pri hotely. Je tam aj kľudový relaxačný bazén kam chodila naša babka s Jurkom kočíkovať. V hlavnej časti je veľký bazén od 0.5m po 1.5 m vodu v bazéne. V ňom sa odohrávala aj väčšina športových vodných aktivít.

Ostatné nájdete pri mori. Pláž bola niekoľko metrov od bazéna. Viedla k nej cestička a po stranách sú zmrzlina, denný bar, shisha bar, vonkajšia reštaurácia a kaviareň, minigolf a výdaj uterákov.

Jeden deň nám v poobedných hodinách počasie neprialo a navštívili sme aj vnútorný bazén. Je tu aj fitko, masáže, sauny, turecké kúpele. Na prízemí nájdete ešte kaderníka, zlatníctvo, obchod s oblečením, drogériou, hračkami a suvenírmi.

Nám sa v tomto  rezorte veľmi páčilo a aj deti boli spokojné. Nezvykneme sa vracať na tie isté miesta no toto je veľmi silný kandidát. O tom že sú turecké rezorty veľkým lákadlom pre rodiny s deťmi som počula už veľa a môžem to teda potvrdiť. Bola to vydarená dovolenka a odchádzali sme aj my rodičia zrelaxovaný. Nepochybne veľká vďaka patrí aj starým rodičom a preto ak máte takúto možnosť určite ju využite.

Nakoniec Vám sem ešte prikladám link čo zbaliť do príručnej batožiny, aby ste nemuseli na letisku prebalovať batožinu a druhy link je na vybavenie lekárničky.